Tuesday, December 14, 2010

Jangan tukar status sahabat kepada 'couple'.Kenapa?

Salam.
Wah wah wah. Pagi-pagi da kuar post yang sangat menarik. ekekeke~
Bukan apa, ni yang apa aku lihat berlaku dan terjadi di sekeliling aku.
*Berlaku dan terjadi sama je kan maksud dia? Ahahaha.

Kenapa aku kata jangan tukar status sahabat kepada 'Couple'?
Sebab-sebabnya :

1. Sahabat tidak akan meninggalkan kita, manakala 'Bercouple-couple ini pula boleh di 'clash-clash'.

2. Boleh menyebabkan putusnya hubungan persahabatan. Kebanyakkan saya lihat orang ber'couple',lepas tu 'clash' tidak akan tegur-menegur.

3. Susahnya nak 'Mengonvert' hubungan sahabat kepada 'awek/pakwe'. Yerla, masa berkawan boleh gurau-gurau kasar. Bila da 'couple' gurau sikit pon da melenting. Kan kan kan?

4. Sahabat menerima kita susah senang. Kalau korang mula-mula dating naik kereta. Then dating kali ke-4, korang ajak naik bas. Agak-agak apa awek korang akan cakap? Renung-renungkan lah.

Ha. Sekarang sudah faham ka?
Sebab tu aku cakap, jangan tukar status sahabat kepada berpacaran.
Tak salah. Memang tak ada hukum cakap haram or sebagainya.Tapi ni akan effect banyak benda dalam life korang. Percaya lah.

Lastly, aku cakap jangan convert sahabat kepada 'couple' Tapi kalau da berkenan sangat, convert lah kepada 'isteri/suami'. Insyaallah diberkati :)

*ke ada yang tak setuju?

2 comments:

Masturah Idrus said...

coming soon! tunggu kad kawen dr kami! haha

zul said...

dengan Mr H ke cik mas oi? :D

Post a Comment