Saturday, December 18, 2010

Ber'Couple' itu membebankan?

Salam.
Bangun je pagi-pagi terus fikir idea nak bagi blog ni makan. :D
dah terfikir lama dah nak tulis pasal tajuk ni.Tapi tu r.takde idea mendalam.

Sebelum apa-apa,saya nak mentionkan dulu yang tajuk post saya COUPLE itu membebankan?
Bukan CINTA.Sebab cinta mempunyai skop maksud yang luas dan boleh diertikan dalam pelbagai maksud.

Ada juga yang menakrifkan couple ini sebagai haram, tetapi saya taknak la menyentuh bab itu, kerana ia boleh menyentuh sensiviti orang. Sebab nya sesetengah kenalan saya menggunakan platform 'COUPLE' ini untuk mengenali pasangan dengan lebih rapat sebelum berumah tangga.Lain orang,lain lar tanggapannya.Betul?

Oke,back to the topic.Apa yang saya tulis,adalah hasil daripada apa yang saya lihat,perhatikan dan yang berlaku di sekeliling saya.

Kenapa?

1. Couple itu mengongkong.

Contoh aktiviti : Sikit-sikit telefon.Awak nak pergi mana?Buat apa?Dengan siapa?Naik apa?Kawan laki ke pompuan?

Result : Rimas tahap gaban.betul tak?


2. Couple itu mengundang maksiat.

Contoh aktiviti : "ala baby,xkan pegang sikit pun x boleh"

Result : dosa tu buat maksiat.beringat lar kawan :p setakat kenal hati budi tanpa wat dosa,xpe la.


3. Bergaduh.

Contoh aktiviti : Disebabkan tahap kejealousan yang tinggi, maka sesuatu perkara yang remeh,boleh bergaduh sakan.

Result : Ha.Result ni yang paling bahaya.Sebab result final exam pon boleh drop hasil daripada result ni.ish.bahaya tu.Takut gak kalau dapat pasangan panas baran.Mahu lebam dipukulnya.ish.


4. Kebosanan.

Contoh aktiviti : Start bercinta,mmg semua manis.Cuba tengok next 2years.Kalau masih bertahan.

Result : ni pon bahaya gak.Jadi serba salah kan?Sebab ada je yang serba tak kena dalam hubungan ni.


Ha.Tu dia.Saya tahu ramai yang tak setuju.Lain orang,lain lar tanggapannya kan? :D
Kalau tak setuju,just let me know ek?Bagi lar pandangan sekali.

Btw,kalau korang terfikir apa yang ditulis ni betul,dan kamu meminati seseorang itu.Berkawan lar dahulu dengan dia.
Dan ubahlah persahabatan itu kepada suami/isteri.Jangan convert kepada 'COUPLE'.Sebab apa?Baca di SINI.


Sekian.

2 comments:

Matjoe said...

pernah bercouple selama 1 tahun lebih, selamat kawin. kalau kita jumpak org yg meant for us, mmg jarang la gaduh dan semua went smooth

btw nak ajak zul joint my contest, tahu your blog dari senarai yg joint contest eyriqazz:
CONTEST AZAM 2011
eyriqazz pun turut sponsor contest ni.

thanks

zul said...

alhamdulillah selamat kahwin. :)
Insyaallah ada masa join.

Post a Comment