Tuesday, March 15, 2011

Penggunaan istilah "Man U" adalah salah.

Salam semua. Tengok. Pagi-pagi da keluar post mengenai Man Utd.
Tapi keluarnya post sebegini bukan sebab Man Utd menang semalam, tetapi disebabkan oleh beberapa orang yang masih menggunakan istilah "Man U". Mungkin orang-orang jenis sebegini susah nak faham Bahasa Inggeris, so secara tak langsung aku bagi lar Bahasa Malaysia. Tak faham gak nnt aku translate ke bahasa lain ek?



Jangan sesekali anda menggunakan istilah "Man U" kerana istilah itu diwujudkan oleh pihak lawan yang mengutuk kemalangan yang berlaku dan melibatkan 23 kematian termasuk 8 orang pemain Man Utd iaitu Geoff Bent, Roger Byrne, Eddie Colman, Duncan Edwards, Mark Jones, David Pegg, Tommy Taylor dan Billy Whelan.

Oleh itu, jika anda menggunakan istilah "Man U", anda seperti mengutuk pasukan kesayangan anda sendiri.
Mungkin aku andaikan korang tak tahu atau tak faham apa yang diterangkan sebelum ni. Dan hope ini membantu korang untuk tidak menggunakan istilah "Man U".

Biasa-biasakan lah pakai istilah MU ke Man Utd ke atau yang bersesuaian ek? :)

Glory Glory Man Utd!!


4 comments:

Tieah Madian said...

Nasib baik tak minat MAN U ni.. Eh eh, silap.. Manchester United..


Entry Terbaru : Malaysia Selamat Dan Jangan Percaya SMS Kesan Radiasi

zul said...

uish :p

Matjoe said...

ntah la bro. sgt ramai org pakai man u. kt malaysia ni byk. to me no big deal, we are refering to man united the football club, not to that particular accident

Anonymous said...

Follow iely buat apa? Ala..yang blogger warna-warni kehidupan bagai tu lah. Tau tak dia just pura2 baik. iely yang dah rabak tu? yang dah tak ada dara? hmm aku ni dulu kawan baik iely ni, tapi entah knp sjak aku tahu perangai dia macam tu sosial nak mati, baru aku tersedar yang dia selama ni pura2 je geli hal seks la, cerita hal2 agama la. mmg tak boleh terima. kalau dari awal cerita yang dia dah pernah main, mungkin aku boleh terima dia senagai kawan and share everything. tapi dia tipu and pura2 tu buat aku rasa kecewa gila. blah la ko iely! Dahlah mulut macam puaka, kalau dapat kutuk orang sampai lupa diri.

Post a Comment