Tuesday, September 14, 2010

Raya!!

Salam. NgeEeee~


Percaya ke x? Dah berapa hari aku tak on9, sebab busy beraya r katakan. Macam mana korang nye raya? Besh ke? Banyak dapat duit raya? Heee~ Mesti r banyak kan. Sebab korang kan muda-muda ag. Ekekeke.


Korang percaya tak kalau aku cakap aku masak? Ahahaha. Jangan lar gelak. Ni citer betul lar. Hari terakhir puasa, my mama busy. So I decided tok masak sendiri. Cube teka aku masak ape? Ngeee~ mesti korang tak percaya. Aku masak makaroni goreng. Ahahaha. Seyes beb. Tak tipu. Lagipun aku mmg chef no 2 kat rumah after my mom. Sedap makaroni goreng aku masak. Tak percaya, tanya r adik-adik aku yang dah merasainye. :p


Then malam raya tu jugak lar aku tolong mama aku masak. Ada 3 lauk raya. Yang paling favourite, ayam masak merah. Tu wajib ada tiap-tiap tahun. Lauk favourite tu. Yang kedua, ayam rendang. Tapi mama aku masak x pedas punya, sebab adik-adik aku tak makan pedas. Yang terakhir, daging masak kari. Pergh... Malam tu je, tiga-tiga lauk aku bedal. Ahahahaha. Nampak sangat gelojoh kan? :p


Raya pertama, area dalam pukul 11 a.m. kitorang sekeluarga balik ke kampung. Eh tak tau ek mama aku orang mana? Melaka lar. Orang cakap orang Melaka ni kasar sikit.Tapi memang betol kot. Sebab bila aku balik kampung je, pakcik-pakcik aku mula lar "Laha*** ko azren, setahun sekali baru nak balik. Cela** betol". Ahaha. Aku kena pedih je. Sabar je lar. Tapi bagi diorang, tu ayat biasa je. Mungkin da biasa kasar. Tapi hati diorang baik. Diorang sentiasa prihatin terhadap nasib-nasib kitorang anak-beranak.


Uish kat kampung ada rendang ayam cili api. Perghh! Korang tak tau betapa sedapnya orang Melaka punya pedas. Uish. Pedih mulut kena rendang ayam cili api tu. Tapi memang terbaeek wok! Dari raya pertama tu sampai raya ketiga, kitorang jalan raya je. Sampai balik Klang pun tak habis berjalan raya. Sebenarnya, nenek aku da lama da meninggal. Sejak mama aku kecik lagi. So mama aku dibesarkan oleh adik-beradik nenek aku di Melaka. Tu pasal lar raya tak habis-habis jalan. Banyak sangat yang menjaga mama aku ni. Ahahaa. Tapi syok weyh. Masa berjalan raya lar baru tau aku ada dua,tiga pupu yang cantek2. Ekekeke. Guro je r..


Papepon, maaf lar da lama tak update blog. Busy sangat lar BERAYA. Semua benda busy, busy, busy. Rumah member pon tak dapat nak pergi lagi. Sekian, adios. Salam. :)

4 comments:

Daeng Irra said...

wah!rendg aym cili api??
sdapnye..taun nie xdpt aq nk ase kt umh tok sdre ku..huhuhu

zul said...

mmg besh.aku makan banyak gila.ahahaha.
besok nya,duduk bilik air je lar aku ni :p

Iffah Azam said...

sepupu yg cantek2...??
siapakah gadis itu..??

zul said...

bukan sepupu lar..
dua,tiga pupu..hoho..
xde r..guro je r..kan de tulis kat situ..ades =.=

Post a Comment